FANDOM

8esccz.png

Państwa biorące udział w konkursie.

Chęć organizowania ósmej edycji Euro Star Contest Congratulations wyraziło sześć europejskich miast.

Pierwsza rundaEdytuj

Na etapie pierwszej rundy przyznawane były trzy noty: 3, 2 i 1 dla najlepszych kandydatur. Etap wyłonił najlepszą dwójkę, która awansowała do finałowego etapu wyboru gospodarza ESCC.

Miasto Kraj Punkty
Guimarães Portugalia.gif Portugalia 13
Lozanna Szwajcaria.gif Szwajcaria 32
Patras Grecja.gif Grecja 16
Ruse Bulgaria.gif Bułgaria 15
Rotterdam Holandia.gif Holandia 15
Walencja Hiszpania.gif Hiszpania 22

Zgłoszone kandydaturyEdytuj

Portugalia.gif Guimarães

C97a85e6.png

Miasto położone w północnej części kraju, znajdujące się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Będzie pełniło funkcję Europejskiej Stolicy Kultury w 2012 roku. Obiekt zaproponowany do odbycia sie koncertu to Stadion D. Afonso Henriquesa, mieści on 30 tysięcy ludzi, był jedną z aren podczas EURO 2004.

Szwajcaria.gif Lozanna

Beztytuuqx.png

Położone we francuskojęzycznej, zachodniej części kraju, mieści siedzibę Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, gościło Eurowizję w 1989 roku. ESCC miało by się odbyć w CIG de Malley, hali hokejowej mieszczącej maksymalnie 12 tysięcy publiczności.

Grecja.gif Patras

Patralogo.png

Największe miasto na Peloponezie, główny ośrodek miejski zachodniej Grecji. Europejska Stolica Kultury 2006. Arena Dimitrisa Tofalosa z publicznością na 5 000 miejsc, służąca głównie rozgrywkom koszykarskim i hokejowym to planowane miejsce odbycia się konkursu.

Holandia.gif Rotterdam

Logo8escc.gif

Aglomeracja zachodniej Holandii z największym portem na kontynencie europejskim. Rotterdam gościł Dziecięcą Eurowizję w 2007 roku, Ahoy Arena która gościła to wydarzenie miałaby ugościć także 8 ESCC. Pojemność hali to 10 tysięcy widzów.

Bulgaria.gif Ruse

Logo2qg.png

Ruse leży w północnej częsci kraju, blisko granicy z Rumunią. Miasto ma charakter ściśle turystyczny, związany z przepływającym tu Dunajem. Nowo powstający obiekt hotelowo-koncertowy Grand Plaza to miejsce, gdzie może odbyć się konkurs.

Hiszpania.gif Walencja

8escclogom.jpg

Trzeci ośrodek miejski w Hiszpanii, miejsce zaproponowane do przeprowadzenia koncertu to futurystyczna sala koncertowa Pałac Sztuk w nowo wybudowanym obiekcie kulturalno-naukowym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki